Hoe staat het met genderevenwicht en wat vinden bedrijfsleiders?

Published on
in
Written by:
This story was originally published by
VRT NWS

Dewi Van De Vyver, CEO EFFEX

Dewi Van De Vyver, CEO van EFFEX en ICT Woman of the Year 2020, juicht het voorstel van Leroy dan weer toe: "Ik zou het ook beter vinden als quota overbodig zijn, maar dat is nu eenmaal niet zo."

Het grote verschil tussen de raden van bestuur - waar al quota gelden - en directiecomités zijn daarvan het bewijs volgens haar: "Al jaren zijn er ook aanbevelingen aan Bel20-bedrijven om ook aandacht te hebben voor gendergelijkheid in directiecomités, maar daar komt weinig van in huis voorlopig. Het blijven overwegend mannen.”

Van De Vyver benadrukt dat net aan de top van bedrijven een evenwicht belangrijk is: "Beleid rond inclusiviteit en gelijkheid binnen bedrijven wordt aan de top beslist. Als daar geen gelijke verdeling is tussen mannen en vrouwen zal dat beleid niet zijn wat het moet zijn." Van De Vyver hoopt dat het voorstel van Leroy het haalt: "Dat zou de verandering in gang kunnen zetten. Al zal het nog tijd vergen voor we over echte gelijkheid kunnen spreken."

Read the full Story

Visit the website of

VRT NWS

Ask me anything

I love receiving inspiring questions. Feel free to challenge my mind!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.